Marta Orriols, Dolça introducció al caos

Marta Orriols, <i>Dolça introducció al caos</i>

«Es preguntarà de què es penedeix més, del que ha viscut o del que ha deixat de viure. No en traurà mai l’entrellat. Entendrà que el significat de la vida queda contingut en aquesta fissura […]. Un podria basar la mateixa qüestió en una cara una mica més amable de la vida i plantejar-se què val més, el que ha viscut o el que es pensava que viuria.»

Seguir leyendo →

Siri Hustvedt, Allò que vaig estimar

Siri Hustvedt, <i>Allò que vaig estimar</i>

«Per a ell les històries eren com la sang que circula dins d’un cos: camins d’una vida. […] Al capdavall, fabriquem històries a partir del fugaç material sensorial que ens bombardeja constantment, una sèrie fragmentada d’imatges, converses, olors i el tacte de les coses i de les persones. N’esborrem la majoria per poder viure amb un cert ordre, i la reorganització de la memòria es reprodueix fins que ens morim»

Seguir leyendo →

Sara Mesa, Un amor

Sara Mesa, <i>Un amor</i>

«Quizá es mejor no penetrar en el misterio, no tratar de entenderlo, para evitar que se corrompa. El malestar de la felicidad es una idea que le ronda ahora con insistencia: un tipo de felicidad que contiene en sí misma la semilla de su propia destrucción»

Seguir leyendo →

Elisa Victoria, Vozdevieja

Elisa Victoria, <i>Vozdevieja</i>

«La estabilidad está en los placeres sencillos. Los básicos no fallan. Una fuente de filetes empanados, un helado de limón, una muñeca bien peinada, que alguien te enseñe sus estampitas repetidas y encontrar en mitad del fajo una que a ti te falta. Esas cosas me las tomo tan en serio porque son las únicas que no me quitarían si todo se fuese a la mierda. ¿Cómo de mal tendría que irme como para no poder comerme un polo de vez en cuando?»

Seguir leyendo →